Børnehuset Myretuen, Kjeldbjerg
Endnu en dag ved søen - med hjemmebagte frøboller - nye dyr blev fanget og studeret - og vi har flere dyr med hjem til karet på legepladsen. Prøv at kikke i karet på legepladsen.
Endnu en dag ved søen - med hjemmebagte frøboller - nye dyr blev fanget og studeret - og vi har flere dyr med hjem til karet på legepladsen. Prøv at kikke i karet på legepladsen.
Endnu en dag ved søen - med hjemmebagte frøboller - nye dyr blev fanget og studeret - og vi har flere dyr med hjem til karet på legepladsen. Prøv at kikke i karet på legepladsen.
Endnu en dag ved søen - med hjemmebagte frøboller - nye dyr blev fanget og studeret - og vi har flere dyr med hjem til karet på legepladsen. Prøv at kikke i karet på legepladsen.
Velkommen til børnehuset

Myretuen er et børnehus normeret til 64 børn i alderen 3 til 6 år. Børnehuset er udvidet til at kunne rumme 75 børn.

De indendørs rum er indrettet, således at de forskellige lærerplanstemaer er tilgodeset.

Udendørsarealerne er en velfungerende del af hverdagen. Der er plads til at køre på cykel, lave bål, klatre i træer, lege i sandkassen, finde larver i blomsterne, grave huller og meget mere.
Myretuen og Åkanden er en arbejdsplads med flest pædagoger og enkelte medhjælper - altså en fin blanding af unge og lidt ældre medarbejder.
Myretuen og Åkanden en enhed – med fælles ledelse.
Personalet arbejder i en dagligdag som er struktureret - med plads til spontanitet!
Vore fysiske rammer indbyder til en bred vifte af pædagogiske aktiviteter, alle rum både inde og ude bliver udnyttet i det pædagogiske arbejde.   Hos os er alt muligt, ude som inde.

Vores arbejdsform, læringsmiljø - og læringsforståelse.
På nye eventyr i børnehøjde :)
Skønt vintervejr - og skønne unger
Peter overvejer hvordan grenen skal saves! :)
De største børn i Myretuen har lavet en collage med deres navne - de var SÅ seje!
Læring sker både gennem spontane oplevelser, leg og ved at den voksne skaber eller understøtter situationer, der giver børnene mulighed for at fordybe sig og erhverve erfaring. Derfor har hele læringsmiljøet en betydning for børnenes udvikling og læring. Ved læringsmiljø forstås bredt vores kultur og atmosfære, personalets rolle, de fysiske rammer, organiseringen og de metoder, vi bruger for at fremme børnenes læring.Pædagogerne har "ansvar" for en gruppe børn, som de er kontaktvoksen for. Pædagogerne har derved tæt kontakt til det enkelte barn, er opmærksom på barns trivsel og samt udvikling – jf. TOPI.
Det skal være både lærerigt og sjovt at gå i børnehave.

Glade medarbejder – giver glade børn. Når de voksne griner – klukker børnene

 

.